Tre foundations jag tycker om

När man finner en foundation som funkar på ens hy och täcker någorlunda bra får man ett slags hallelujah-moment. Jag har hittills hittat tre som jag använder och skiftar mellan.

NVEY ECO Organic Creme Deluxe Flawless Foundation

DSC_7392(2)

Det här är den första ekologiska foundation jag provat som jag faktiskt tyckte uppfyllde sitt syfte. Jag har den i färgen nude, och den är egentligen för ljus för mig, men med ett något mörkare puder ovanpå blir det perfekt. Täckningen är medium till full, men det man förlorar på det är att den känns ganska tjock och tung på huden. Jag tror att det här kommer att bli min vinterfoundation då den är alldeles för mycket nu på sommaren.

 

Logona Perfect Finish

DSC_7383(3)

Det här är nog min favorit. Den är lätt, behaglig på huden och täcker väldigt bra. Det enda problemet är att den har en rosa underton (min hud har en gul underton), vilket gör att den inte matchar. Jag hoppas innerligt att Logona tar fram fler nyanser än de tre som finns just nu (jag har färgen light beige). Den har en ganska distinkt lukt, så är man känslig för sådant ska man kanske inte köpa den.

 

SO BiO Étic BB cream

DSC_7395(2)

Innan jag bytte till ekologiska och naturliga produkter använde jag en CC cream från Lumene som jag älskade på grund av hur lätt men ändå täckande den var. Den här franska BB creamen är nog det närmaste jag kommit till den. Täckningen är medium skulle jag säga, och den är ganska gul i nyansen (jag har den ljusaste). Även denna har en ganska stark lukt. Tyvärr är den något för mörk/gul för mig, men skulle man bli lite mer brun av solen eller b.u.s så tror jag att den funkar jättebra. Den har SPF 10 och sägs återfukta huden. Finns att köpa här.

One thought on “Tre foundations jag tycker om

Leave a comment